Francis Ford Coppola Winery i Geyserville, Sonoma

Nyhet - Francis Ford Coppola ny producent hos Ward Wines

Bra vin från ett bra manus

Vi är glada över att välkomna den kända filmregissören Francis Ford Coppola Winery till Ward Wines. Ett kultförklarat vinhus som under fyra decennier producerat hyllade viner i olika delar av Kalifornien. Vi är många som kanske främst kommer ihåg honom som regissören till Gudfadern och Apocalypse Now, klassiska filmer som blivit flerfaldigt Oscarsbelönade. Även vinproduktion har varit en stor del av Coppolas liv. År 1970 köpte han sin första vingård, Inglenook i Napa Valley i Kalifornien. År 2007 förvärvade han det vinhus som numera är känt som Francis Ford Coppola Winery, beläget i Geyserville i Sonoma. Sedan starten har de arbetat långsiktigt med ett hållbart miljöperspektiv och visionen att kvalitet, ursprung och njutning är grunden för allt de gör.

"I want to leave the earth better than I found it for future generations" - Francis Ford Coppola

Det nya samarbetet innebär att Ward Wines stärker portföljen med ytterligare en kvalitativ och miljömedveten producent från olika delar av Kalifornien och Oregon. Vinhuset är certifierat enligt California Sustainable Winegrowing Alliance, Bee Friendly Farming, Fish Friendely Farming och EPA Green Growing Partner. Sedan en tid tillbaka ingår de i Delicato Family Wines som bland annat även äger vinhusen Black Stallion Estate Winery, Noble Wines och Irony Wine Cellar.

"Francis Ford Coppola Winery är ett välkommen tillskott hos oss. En spännande och kultförklarad vinproducent som vi ser fram emot att erbjuda våra kunder på den svenska marknaden." säger Malin Keyser vvd på Ward Wines

Just nu finns följande tre viner tillgängliga i Systembolagets beställningssortiment samt två i vårt restaurangsortiment.

Santa Barbara Pinot Noir
Druva: Pinot Noir