Sveriges nya destination för vinälskare - wardwines.se

Sveriges nya destination för vinälskare - wardwines.se

Viner med kvalitet, ursprung & personlighet samlade på ny hemsida

Nu lanserar Ward Wines en ny, ännu bättre, hemsida för att göra det lättare för dig att välja rätt vin till rätt tillfälle. Vi sätter ribban högt och siktar på att skapa en självklar destination för Sveriges vinälskare. Nya wardwines.se riktar sig till nyfikna och vinintresserade konsumenter. Upplevelsen börjar redan på vingården med människorna och historien bakom vinet för att inspirera till köp av kvalitetsviner. Under löftet om Vinspiration samlar vi kunskap och information för att guida konsumenten att välja rätt vin till middagen, festen eller vinprovningen.

"Konsumenternas ökade intresse för vin i högre prisklasser har bidragit till större efterfrågan i Systembolagets beställningssortiment. På vår nya hemsida gör vi det enklare att beställa kvalitetsviner med bara ett klick." säger Jan Thorén VD på Ward Wines

På wardwines.se kan du läsa om olika druvor, vinstilar och ursprung samt ta del av vinprovningar online med vinproducenter och tv-personligheter, som till exempel Maya Samuelsson. Genom topplistor på de mest sålda vinerna och vin som hyllas av vinexperter gör vi det enklare att hitta guldkornen i vårt sortiment. Med favoritlistan kan besökaren enkelt spara sina favoriter och dela dem med vänner. I samarbete med kända kockar som Tommy Myllymäki och Leif Mannerström erbjuder vi ett stort urval av recept och tips på viner i "perfect pairs" och smakfulla kombinationer.

Medlemmar i vinklubben Ward Wines & Vänner får varje vecka förhandstips på små och tillfälliga lanseringar, inbjudningar till vinprovningar och mycket annat som en förlängning av den nya hemsidan. Vi delar även med oss av Vinspiration hämtat från vår hemsida på Facebook och Instagram.

Vinerna från våra välkända producenter som t.ex. Pol Roger, Antinori, Minuty, Mont-Redon och Black Stallion, säljs tryggt via Systembolaget. Alla viner kan beställas till närmaste butik eller via Systembolagets tjänst med hemleverans som oftast bara tar 3-5 dagar. På hemsidan förklarar vi tydligt hur ett köp går till.

“Det är oerhört kul att jobba med en så intressedriven bransch som vin. Vi har med vår kompetens inom D2C e-handel tillsammans med Ward Wines stora kunnande inom vin tillsammans utvecklat en unik digital upplevelse med den vinälskande kunden i fokus." säger Anton Johansson på varumärkes- och e-handelsbyrån Grebban som fått uppdraget att utveckla hemsidan tillsammans med Ward Wines.

Vad tycker du om Sveriges nya destination för vinälskare?
Besök wardwines.se och ge oss feedback.

Våra löften: Vinspiration från världens alla hörn • Topplistor för vinsmakare • Lär känna människorna bakom vinet • En destination för vinälskare • Hitta favoritviner och köp online • Kvalitet, ursprung och personlighet.

Anton Johansson, CEO & partner på Grebban
Mobil: +46 78 99 88 73, anton@grebban.com