Aktuella viner: Vette di San Leonardo, Terre di San Leonardo, San Leonardo och San Leonardo Carmenère

Tenuta San Leonardo - ny producent hos Ward Wines

Tenuta San Leonardo ny producent hos Ward Wines

I den sydligaste delen av Trentino i norra Italien ligger Tenuta San Leonardos ägor. Här har familjen Guerrieri Gonzagas odlat vin sedan slutet av 1800-talet. Det är idag tredje generationen som tagit över som vinmakare och sedan 2015 är vinhuset ekologiskt certifierade. För Ward Wines innebär det nya samarbetet ett välkommet komplement av högkvalitativt vin från norra Italien och ytterligare en familjeägd vinproducent med lång historia och högt ställda krav på hållbar vinproduktion i vinportföljen.

"Vi är glada över att inleda samarbete med Tenuta San Leonardo. En klassisk producent av kvalitetsviner med lång historia och som blir de ett välkommet tillskott i vår erbjudande. Dessutom smakar de väldigt gott!" - säger Jan Thorén, VD på Ward Wines

I en dalgång med Alperna som närmaste granne och varma eftermiddagsvindar från närliggande Gardasjön skapas ett speciellt mikroklimat som påminner om klimatet i mer sydliga regioner. Det är just klimatet, tillsammans med den speciella jordmånen som ger druvorna dess unika friskhet och fräschör.

San Leonardos klassiska viner är högt ansedda världen över och kännetecknas av eleganta, friska viner på internationella druvsorter.

Aktuella viner i Systembolagets beställningssortiment:

San Leonardo
Artikel nr: 70807