Casper The Ghost tackar fansen för 2019 – släpper två låtar

Casper The Ghost har haft ett hektiskt år. Duon bestående av Casper Brodin och producenten Victor Hillbom har släppt en rad singlar och turnerat runt i landet. Sakta men säkert har man börjat bygga upp en allt större skara av fans. Årets sista släpp är för att uppmärksamma dessa och tacka för det senaste året. Detta genom att dels släppa den helt nya singeln ”Pinot Noir” men även en akustisk version av fan-favoriten ”Let Me Know”.

Pinot Noir är Casper The Ghosts kommentar på en bransch som de upplever att många gett sig in i av fel anledningar, anledningar bortom kärlek till musiken.

”Jag kan ibland slås av en känsla att folk runt ens liv bara gör saker för egen vinning, folk låtsas vara vänner och för många är det deras väg till att lyckas. Allt handlar om att skapa sin egen vinning, oavsett om det är fake eller inte. Vi kommer liksom lite utifrån allt det här, vi älskar musiken och gör bara det vi brinner för.” – säger Casper

Till Pinot Noir kommer det också en liten bonus, den tidigare singeln Let Me Know i en akustisk version. Låten blev direkt när den släppts en favorit bland fansen och den akustiska versionen är efterlängtad.

Redan när vi släppte Let Me Know visste vi att det var en för oss ganska annorlunda låt. En lugnare låt om kärlek är inte vad vi är kända för. Extra kul då att alla vår fans verkligen tog den till sina hjärtan. Vi smygspelade den akustiska version på Instagram och den gick hem. Så nu släpper vi den som ett tack till alla som supportar oss i vått och torrt.” – säger Victor

Bägge låtarna släpps den 15/11 på alla plattformar. I samband med releasen så gör Casper The Ghost två spelningar, den 15/11 på Liljan i Borlänge och 16/11 ECHO Nightlife i Gävle.