CHER ÄR TILLBAKA MED ALBUMET CLOSER TO THE TRUTH

Cher kommer att släppa sitt 26: e studioalbum Closer To The Truth på Warner Brothers Records den 30 september 2013. Det är det första studioalbumet hon släpper med ny musik på över ett helt decennium. Albumet, inspelat under det senaste året i Los Angeles och London, består av 11 nya låtar och inleds av den första singeln ”Woman’s World” som nådde plats nr 1 i USA på Billboard Dance Club Play listan.

Hela vägen genom albumet är Cher’s distinkta röst kvar och förmedlar en hop av känslor. Oavsett om det är en innerlig ballad co-skriven av Pink ("Lie to Me”), en oblyg danslåt (”Take It Like A Man”), eller en James Blond liknande thriller (”Dressed To Kill”), så är de alla mycket välgjorda och har redan nu kallats för såväl en klassiker som ett mästerverk av kritiker.

“I’m proud of my new record. I think if you’re a Cher fan, you’ll definitely be happy and not disappointed,” kommenterade pop-ikonen i en ny intervju.

Listan över de utmärkelser Cher har fått genom sin karriär är lång, för att nämna några så har hon vunnit Oscar, Emmy, Grammy och flera Golden Globes. Hon har ett rykte som en av de mest spännande och oförglömliga live akter någonsin. Hennes multi-platina Believe album har sålts i 11 miljoner ex världen över. Chers förmåga att bibehålla sin stjärnstatus och relevans speglas inte minst av att hon är den enda artist som haft en nr 1 singel på Billboard Top Chart i varje av de senaste sex decennierna.

• cher
  • album
  • nytt
  • warner music
  • grammy
  • oscar
  • golden globe
  • believe
  • billboard
  • singel

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.