“Det är nu!”

Marie Fredriksson släpper nya singeln “Det är nu!” hämtad från senaste albumet “Nu!”. Texten är skriven av Ulf Schagerström, musiken av Mikael Bolyos och som resten av albumet producerat av Christoffer Lundquist och Mikael Bolyos.

Marie är just nu ute på en mycket hyllad och efterlängtad turné runt om i landet – hennes första konserthusturné sen 1992…Med sig på scen har hon Mikael Bolyos (keyboard), Pelle Alsing (trummor), Christoffer Lundquist (gitarr), Surjo Benigh (bas) och Jokke Pettersson (gitarr).

Med en blandning av gamla klassiker som “Ännu doftar kärlek”, “Tro” och “Efter stormen” och nya låtar som “Sista sommarens vals”, “Kom vila hos mig” samt nya singeln “Det är nu” har Marie Fredriksson med band tagit både kritiker och fans med storm.  En efterlängtad comeback av en av Sveriges största artister. Turnén avslutas den 19 april på Folkets Hus i Umeå.

“Marie Fredriksson i sitt livs form” – Aftonbladet 4/5

”…kvällen blir en brakshow och fansens kärlek gör att det känns som att hon har kommit hem.” - Dagens Nyheter 4/5

“Maries styrka golvar fansen” – Expressen

Kommande turnédatum: