Dubbelt albumaktuelle Olle Ljungström ger konserter nästa år

Ständigt aktuelle Olle Ljungström nöjer sig inte med att släppa ett album utan släpper två album inom ett halvår. För att toppa detta kommer han också ge sig ut och spela i början av nästa vår.

26 december släpps ”Så mycket Olle Ljungström” ett dubbelalbum där ena skivan består av nyinspelat material: Olles tolkningar från TV-programmet Så mycket bättre, samt Olles tolkning av sin egen låt ”Min trädgård”. Den andra skivan på dubbelalbumet är en samling av Olles bästa låtar från sin långa karriär.

”Släng in en clown” är titeln på Olles nya album som släpps den 11 mars 2013. Olle skriver om spanjorer som fortfarande bär fez, världens minsta hund och en man som är 3,5 miljarder två komma två. Bland annat.

Allt är som vanligt, med andra ord. Eller, eftersom det är Olle Ljungström vi pratar om, alldeles ovanligt, som vanligt.

Datum:

6.4 Göteborg, Lorensbergsteatern