GULDREGN ÖVER FUN!

David Hellberg (Product Manager International), Magnus Ribbeklint (Marketing Director), Jack Antonoff (FUN), Nate Ruess (FUN), Andrew Dost (FUN), Johanna Rosén (Product Manager International), Jennifer Dillane (Head Of Radio), Johanna Stridlund (Sales)

Det lär ju knappast ha undgått någon vid det här laget vilka FUN är. Med de två enorma hitssinglarna ”We Are Young” & ”Some Nigts”, spelade bandet för ett utsålt Debaser Medis i lördags kväll.

Fun. är bandet som har slagit igenom S T O R T under 2012. Första singeln ”We Are Young” började som en snackis redan innan årskiftet bland musikmedvetna, men nådde den stora massan då Chevrolet valde att använda låten i en reklamsynk under årets Superbowl. Sedan dess har bandet sålt över 5,6 miljoner exemplar av låten världen över, singeln har dessutom toppat de flesta listorna och videon har över 132 miljoner visningar på YouTube. Uppföljarsingeln ”Some Nights” har klättrat i rask takt på världens listor, och är redan en av de tio mest spelade låtarna på svensk radio.

Som första land i Europa har Sverige nått GULD med plattan ”Some Nights”. Vi på Warner Music passade på att fira detta tillsammans med bandet efter spelningen i lördags, genom att dela ut Guldskivor till de tre medlemmarna, Nate Ruess, Jack Antonoff & Andrew Dost.

• fun
  • we are young
  • some nights
  • warner music
  • nate ruess
  • debaser medis
  • utsålt gig
  • album
  • konsert
  • live
  • singel

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.