Gyllene Tider släpper ny DVD: ”Dags att tänka på konserten” - Live sommaren 2013

Ibland blir saker exakt som man tänkt sig. Det blir en lång het sommar med varma sommardagar, ljusa sommarnätter och ett taggat Gyllene Tider på scen.

Sommaren 2013 rullade Sveriges genom tiderna största garageband ut från Harplinge för att än en gång få Sverige i gungning med ljudet av Farfisaorgel, elgitarrer, Per Gessles röst och ett annat hjärta.

Turnén drog en publik på mer än en kvarts miljon människor, samtidigt som Gyllene Tider blev det första och enda svenska band som har intagit Ullevi i Göteborg två gånger.

Här finns en komplett konsert: 24 låtar med samtliga Gyllene Tider-hits, från inledande ”Det blir aldrig som man tänkt sig” till finalen med ”När alla vännerna gått hem”.

Dessutom ingår en TV4-dokumentär från turnén med exklusivt bakom scenen-material samt tre videor från bandets senaste album.

"GT vill tacka våra underbara fans som än en gång höll detta lilla Halmstad-band vid liv. Utan er vore inget möjligt. Vi ses igen!"

DVD´n släpps den 23 juli.

• dags att tänka på konserten
  • dags att tänka på refrängen
  • per gessle
  • gyllene tider