Hiphop-stjärnan FLO RIDA uppträder på Café Opera ikväll!

Flo Rida har under vintern gjort stor succé med låten ”Low (featuring T-Pain)”. Singeln har toppat den amerikanska Billboard-listan i 10 veckor, vilket är det längsta någon låt toppat listan under 2007. I USA har ”Low” blivit den mest sålda digitala produkten genom tiderna med en försäljning på över 3,5 miljoner exemplar. Låten har varit etta på iTunes försäljningslista i 14 veckor i sträck. Flo Rida gör nu succé i Europa och är tvåa på den engelska singellistan för andra veckan i rad. I Sverige har ”Low” varit en av de mest spelade låtarna på P3 (A-lista), The Voice, NRJ, ZTV (Veckans Hitvarning), MTV (Fresh) och The Voice TV (Voice Choice). Ikväll den 9 april uppträder Flo Rida på Café Opera i Stockholm tillsammans med DJ’s som Tony Zoulias, Viet-Naam, WILLROCK och Norman Jay (UK). Flo Rida är aktuell med debutalbumet ”Mail On Sunday” som gästas av bl a Sean Kingston, Lil’ Wayne, Trey Songz, will.i.am och Rick Ross. Nya singeln heter ”Elevator (featuring Timbaland)” och klättrar redan snabbt uppför Billboard-listan. ”Low” hörs även som ledmotiv till filmen Step Up 2 (Nordisk Film) - svensk biopremiär senare i vår. Officiell hemsida: www.officialflo.com MySpace: www.myspace.com/officialflo Video ”Elevator (featuring Timbaland)”: http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1425923354 Video ”Low (featuring T-Pain)” http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1305280886

• Musik