Little Jinder släpper debut på svenska och klar för P3 Guld

Little Jinder har under våren och sommaren släppt låtar på svenska och nu senast hiten ”Vita Bergens Klockor” som ligger på A-rotation på P3.

Nästa vecka, den 26 november, kommer ett helt album på svenska. Det självbetitlade albumet ”Little Jinder” innehåller nio spår, skrivna och producerade av henne själv. Mixat har Magnus Frykberg gjort, som även varit medproducent på några av spåren.

På "Little Jinder" har hon samarbetat med sångaren Melo och Fiona från Rebecca & Fiona, som varit med och skrivit på några av låtarna, även Julia Spada gästar albumet.

Little Jinder började sin musikaliska bana som 18-åring och fick sin första hit som 20-åring med låten ”Youth Blood”. Detta gav henne bland annat ett skivkontrakt med ett amerikanskt independentbolag och spelning på festivalen Coachella.

Nu har Little Jinder slagit över på svenska och den 26 november släpps albumet ”Little Jinder”. Dessutom är Little Jinder klar för P3 Guld-galan den 17 januari!

• p3 guld
  • vita bergens klockor