Måns Zelmerlöw & Dotter "Walk With Me" - NY SINGEL!

Äntligen! Efter nästan tre år av väntan och längtan är Måns Zelmerlöw tillbaka med ny musik - och återkomsten var minst sagt storslagen. I fredags släpptes den nya singeln ”Walk With Me” som är en duett med Johanna Jansson mer känd som Dotter och i lördags medverkade dom i Melodifestivalens Andra Chansen som mellanakt och presenterade låten.

”Det är en stor, kraftfull låt, med mycket själ i. Med en text om att känna att du helt enkelt inte kan leva utan en person. Att du hittat total grundning med någon. Jag såg den redan från start som en duett och Dotter kändes hela tiden perfekt som duettpartner”, säger Måns Zelmerlöw.

”Det är en enormt stark låt om att inte vilja bli lämnad, finstämd och jordnära, men ändå full av energi”, fortsätter Dotter.

”Walk With Me” är det första steget mot Måns Zelmerlöws nya album, planerat till oktober. Inför 2016 års album ”Chameleon” spelade Måns delvis in i sitt då nya hemland England. Nu har han rakt genom låtskrivarprocessen jobbat med brittiska låtskrivare, några av nuets mest framgångsrika, som Andrew Jackson och Rachel Furner.

Måns Zelmerlöw döljer inte att han längtat tillbaka till scenen med nytt material. Han säger:

”Det känns så vansinnigt roligt och fruktansvärt skönt att få köra nya låtar. Jag sådde ett frö i Europa senast och det ska bli otroligt spännande att försöka ta det vidare med ny musik, inte minst drömmer jag om att få in en fot i England, där jag bor”.

Det som Måns ska bygga vidare på är knappast obekant för den som följer med i modern svensk pop. ”Heroes”, vinnare av Eurovision Song Contest 2015 och topp 10-placerad i 20-talet länder, har passerat 100 miljoner streams bara på Spotify. ”Happyland” och ”Fire In The Rain” från ”Chameleon” närmar sig 20 miljoner. Lägg till att Måns är ett mycket etablerat namn inom ESC-sammanhanget att han i år valdes att programleda BBC:s You Decide, där det brittiska bidraget togs fram.

Värmländska Dotter presenterade sig först som låtskrivare till artisten Mariette inför Melodifestivalen 2017, med finallåten ”A Million Years”. 2018 debuterade hon själv som artist med låten ”Cry”. Till årets festival har hon varit med och skrivit ”Victorius”, som med Lina Hedlund nådde slutfinalen 9/3.

Nu blir hon centralt delaktig när ett av våra tyngsta popnamn återkommer med ny musik. Äntligen.

Lyssna på "Walk with me" här på Spotify

Se deras framträdande här på SVT Play

För mer information och kontakt med Måns Zelmerlöw, hör av er till
Helene Wigren