​Matt Corby släpper nytt album - ”Rainbow Valley” ute 2 november

Idag släppte Matt Corby den officiella musikvideon till låten ”No Ordinary Life”. Låten är den första singeln från det kommande albumet ”Rainbow Valley” som följer upp debutalbumet ”Telluric” från 2016. Den 2 februari 2019 uppträder Matt Corby på ett utsålt Berns i Stockholm.

Musikvideon är regisserad av Matts nära vän VJ Ego som är känd för sina kollage och projektioner. Tillsammans utvecklade de idén till videon där Matt spelar alla instrument, därefter ljussatte de videon och projicerade den i trädgården på Matts gård Rainbow Valley (som ligger i utkanten av Byron Bay i hemlandet Australien) där albumet också skrevs.

“I wanted to create something that takes Matt into the 'extra-ordinary'; almost beamed up and into an ether o flight, colour and wonder. There is an intimate connection between him and every note that I wanted to show in one time and place.”
– Ego

“Rainbow Valley” präglas av soul och futuristisk psychedelia och är producerat av Dann Hume (Amy Shark, Client Liason) samt mixat och mastrat av Matthew Neighbour (Avalanches, Missy Higgins).

Matt Corby kommer att turnera runt om i norra Europa under januari och februari 2019.

Tracklist - Rainbow Valley
1. Light My Dart Up