Ny singel från The Sounds

The Sounds släppte igår sin nya singel ”Shake Shake Shake”. Singeln är den första från kommande EP:n som bandet släpper i juni, och som följs upp av fullängdaren som beräknas släppas i oktober.

Bandet låste in sig i Svenska Grammofon-studion i Göteborg tillsammans med brittiske producenten Alex Newport (Sepultura, Death Cab For Cutie, System Of A Down, The Mars Volta mfl) under hela mars månad där de färdigställde 15 nya låtar.

Nu i sommar väntar en omfattande sommarturné i både Sverige, Europa och Ryssland. Till hösten åker bandet ut på en större europaturné som sedan viker av till USA under 2014.

Igår gästade Fredrik Blond och Maja Ivarsson PP3 i P3 och i eftermiddag kan du lyssna på dem när de hälsar på hos Lotta Bromé i P4 Extra.

För intervjuförfrågningar kontakta Jenny Schyttberg eller Jennifer Dillane, Warner Music.