Pernilla Anderssons nya singel väcker glädje och good vibes - "Låt Det Gå (långfinger upp)"

Artisten, producenten och låtskrivaren Pernilla Anderssons nya singel väcker glädje och good vibes! Målet var att skriva en pick-me-up-sång, en glad sång som kan lyfta människor och detta resulterade i den nya singeln som släpps idag ”Låt Det Gå (långfinger upp)”.

Klicka här och lyssna på nya singlen

Pernilla Andersson har alltid haft ett stort engagemang i samhällsfrågor. Det var i början av 2019 när Pernilla Andersson hittade sin pappa bortglömd av vården som hon tog initiativet att starta stiftelsen; ”Pernilla Andersson Dregen Stiftelsen” (PADstiftelsen) som verkar för att skapa opinion kring äldrevårdsfrågorna och som lyfte rörelsen #Vårdupproret i början av 2019.

Pernilla är också med och finansierar mentorsutbildningen på Kungliga Musikhögskolan och verkar som en av nio framträdande personer med stor erfarenhet från arbetslivet och ger studenterna verktyg kring jämlikhet och jämställdhet.

”Har kämpat på ganska mycket med privata grejer under året och också förstått i min roll som mentor för några unga tjejer att de verkligen kämpar på med den här jädra perfektionen, leveransen av dundermänniskan. Skit i det, gör vad du vill, skaffa modet och civilkuraget att bli den du själv vill”,säger Pernilla Andersson

Det är detta budskap som Pernilla vill lyfta fram i den nya singeln; att sluta bry sig så mycket om vad andra tycker och att istället vara stolt över sig själv.

”Vad ska du ha din skönhet till om du aldrig kan se den själv?”, fortsätter Pernilla.

Singeln ”Låt Det Gå (långfinger upp)” är skriven, inspelad, mixad & producerad av Pernilla Andersson i Shoebox Studios. Den föregås av kommande albumet ”Soho Grand” som Pernilla Andersson skriver och producerar själv i New York och är mastrad av Chris Gehringer på Sterling Sound New York. Albumet är planerat att släppas till hösten.

Musikvideon är skapad av Pernilla Andersson själv - en ”übermensch” som i sig har en ninja (fightingspirit), ett lejon (den inre kraften). Kvinnan som alltid fortsätter gå och aldrig viker ner sig. Solstormen och tanken på den perfekta kroppen som ingen har och som alla har.

I sommar väntar en hel rad spelningar tillsammans med musikern Fredrik Rönnkvist.

6/6 Filipstad, Nationaldagsfirande
29/6 Tyringe, Torsjö Live
3/7 Karlstad, Sommar i Almen
4/7 Säffle, Silvénska Villan