​Popstjärnan Boris René är tillbaka och får draghjälp av det svenska fotbollslandslaget

Fotbollsproffset och popstjärnan Boris René debuterade i Melodfestivalen i år och tog sig hela vägen till final med låten "Put Your Love On Me". Låten klättrade högt på Spotify och nådde fort platinastatus. Succén har följts upp med en turné och Boris varvar under sommaren spelningar med matcher i Superettan där han representerar Degerfors.

Nu är Boris också tillbaka med nya singeln "Mon Amour". Låten har redan fått stor spridning på sociala medier genom en video från det svenska fotbollslandslagets omklädningsrum. I videon ser man bl.a. Isaac Kiese Thelin och John Guidetti ladda upp till låten med några sköna moves.

Nya singeln är skriven tillsammans med Tobias Lundgren och Tim Larsson som till vardags skriver åt artister som Celine Dion, Susanne Boyle, m fl.

Förutom "Mon Amour", som släpps nu på fredag, kommer en ny EP släppas till hösten.