Rekordmatchen får Mustasch!

Mustasch har fått den stora äran att inför 31 144 åskådare – och en mängd tittare framför TV:n – stå för musikunderhållningen på Rekordmatchen, utomhus på Ullevi 28 december. Då möter Frölunda Indians Färjestad BK i en historisk elitseriematch utomhus.

Eventet är utsålt, och nu slår man det svenska och europeiska publikrekordet från 1962.

Ralf Gyllenhammar
kommer att framföra Nationalsången innan den klassiska matchen startar, och vi får även se och höra Mustasch framföra flera låtar live. Dessutom bjuds det på eldshower, livedj:s och en makalös underhållning i form av två absoluta topplag!

Sändningen är en sk open window-sändning från Canal + och går direkt i TV4. Det är första gången sedan 1970 som en ishockeymatch spelas utomhus i högsta serien i Sverige.

Ralf
säger att ”det är en oerhörd ära att bli tillfrågad att sjunga Nationalsången direktsänt i TV på Rekordmatchen. 2009 har varit ett makalöst år: förra albumet sålde guld, nya albumet är på god väg dit efter att vi genomfört vår hittills största turnéproduktion någonsin, och nu detta. Det känns helt fantastiskt!

Mustasch
s år har de facto varit en veritabel framgångssaga: bandet har som angetts ovan nu sålt guld för förra albumet Latest Version Of The Truth och det senaste, självbetitlade albumet Mustasch som släpptes 30 september är på god väg dit det också. De har genomfört sin största turné någonsin, då de rockade sig genom Sverige under hösten beväpnade med LED-skärmar, burleskdansare och stenhårda riff. De fick som enda bandet i världen välja ut sin egen Jack Daniel’s single barrel och sälja den i limiterad upplaga på Systembolaget – ett fat per bandmedlem och varje fat lika utpräglat i sin karaktär som de fyra olika bandmedlemmarna.

Nästa år ser ut att börja lika succéartat som det förra avslutas: med start i januari väntar utlandslansering med ansedda rocklabeln Nuclear Blast, och SVT uppmärksammar även bandet – samt Ralfs icke oansenliga sportintresse – i programserien Dom kallar oss artister.

Självklart finns bandet tillgängliga för intervjuer, kontakta Jenny Schyttberg om du vill prata med dem.

• mustasch
  • rock
  • rekordmatchen
  • ullevi

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries.