Ricky Rich släpper ”Ma Chérie” 13 augusti – Jag kände att jag måste prova

Allt började hemma i Västerås, musiken som först var på skoj mellan vänner, gjorde att Ricky väldigt snart fann sig själv i studion. Han började skapa musik, låtar som snart skulle vara på allas läppar och sparas högst upp på spellistorna. Han blev snabbt en av Sveriges mest framgångsrika artister och några år senare är det ett faktum att Ricky Rich är en multiplatina-artist med släpp som ”Habibi”, ”Min Diamant”, ”Förbjuden frukt” och listan blir bara längre.

I höst väntar ett större projekt men redan nu är Ricky Rich aktuell med nästa singel ”Ma Chérie”, en fransk mening som på svenska översätts till Min älskling och handlar om kärlek till en kvinna.

-Jag sjunger till en tjej och menar att hon är värd allt i världen, vi tillsammans kan göra allt hon vill och hon ska veta att jag älskar henne helt enkelt. Den franska viben blandat med kärlek var något jag kände att jag måste prova och så kom Ma Chérie till, berättar Ricky Rich om låten som släpps nu på torsdag den 13 augusti.

Sara Faraj

Label Manager Asylum 0733689335