SAMI släpper singeln Ba Lev tillsammans med Imenella.

SAMI har en hel del antal hits i sin historik och har arbetat med några av Sveriges största artister såsom Petter, Molly Sandén, Jireel och Danny Saucedo för att nämna några. Nu är tiden inne för SAMI att släppa ytterligare en låt – Ba Lev, denna gång i samarbete med Imenella.

SAMI har en lång karriär bakom sig från gruppen Medina och han har även gjort en hel del låtar till andra artister såsom Petter och Molly Sandén för att nämna några. Som soloartist har SAMI släppt När ingen serInnan du väcker mig (feat. Danny Saucedo), Angela och Bedöva Mig (feat. Jireel) På nya singeln Ba Lev samarbetar SAMI med Imenella.

Samarbetet kom till när Imenella var och arbetade i REX Studios, SAMI har alltid velat göra en låt med Imenella och spelade upp Ba Lev.

Många gånger gör man musik för att lyfta upp andra, men så fort SAMI visade mig den här låten så var det egentligen exakt det jag behövde höra. Det börjar bli mörkt och höstdepressionen kryper på en därför är just en så här låt fett viktig, förklarar Imenella.

Jag behövde göra den här låten lika mycket för mig själv som till den som lyssnar! Jag har gått igenom mycket den sista tiden och ur det formades Ba Lev. Låten är en påminnelse till mig och alla andra att livet inte går i repris, säger SAMI.

Ba Lev är skriven av SAMI och Imenella och producerad av Jubël. Release 8 november.
Lyssna på Ba Lev
Följ SAMI