Scotts skriver kontrakt med Warner Music

Warner Music Sweden skriver kontrakt med Scotts!

Favoriterna i SVT:s succéprogram "Dansbandskampen" - bandet Scotts från Lidköping har i dagarna skrivit på ett skivkontrakt för Warner Music Sweden AB.

Klart är också att bandet kommer att tävla i Melodifestivalen 2009. Detta avslöjades i direktsändning i lördagens upplaga av "Dansbandskampen" då festivalgeneralen Christer Björkman erbjöd Scotts låten "Jag tror på oss", skriven av Lars "Dille" Diedricson, Ingela "Pling" Forsman och Martin Hedström.

För att markera att samarbetet startat släpps nu singeln "Om igen" och lagom till jul släpper bandet en ny skiva.

Få artister slår egentligen igenom "över en natt" och i Scotts fall stämmer verkligen detta. Bandet startade redan 1992 och har sedan dess turnerat flitigt land och rike runt.

De senaste åren har dock någonting hänt, bandets popularitet har ökat och fler och fler har fått upp ögonen för dessa grabbar från Lidköping. Under hösten har detta bevisats genom en fullkomlig succé i "Dansbandskampen" där man som enda band gått obesegrade genom hela programserien. Det är bara att konstatera att Scottsfebern sveper över landet!