​Svenska ikonen Basshunter gör comeback med ny musik

Den svenska dansmusik-ikonen Basshunter gör äntligen comeback! Han tar hjälp av superproducenten Jimmy Joker som står bakom artister som Pitbull, Jennifer Lopez och Enrique Iglesias. Singeln heter ”Angels ain’t listening” och genom låten visar han den känslosamma sidan av sig själv.

”Låten handlar om att änglar inte lyssnar och att man måste hitta sig själv innan man viger sitt liv till någon annan för evigt”, säger Basshunter. ”Jag har insett att man måste hitta ett bra förhållande till sig själv innan man binder upp sig i ett förhållande. Vi begår alla misstag och lär oss den hårda vägen men det är viktigt att vi håller huvudet högt och har kul genom livet”.

”Angels ain’t listening” är skriven av Basshunter, Jimmy Joker (Pitbull, Willy William, Nicki Minaj), Bilal Hajji (Afrojack, Khaled) and Thomas G:son (Loreen, Mohombi).

Basshunter har tidigare levererat världshits som ”Boten Anna”, ”Now You’re Gone”, ”All I Ever Wanted”, ”Angel In The Night”, ”I Miss You” och ”DotA”. Han har också nyligen blivit intervjuad av journalisten Måns Mosesson för den oficiella biografin om Avicii då Avicii inspirerades av Basshunter i början av sin karriär.

Basshunter gör ca 100 konserter per år och turnerar bl a i Storbritannien, Norden, Spanien, Australien, Ungern och Italien.

”Angels ain’t listening” finns från och med idag tillgänglig på alla musikplatformar och i eftermiddag släpps den officiella videon på Basshunters YouTube-kanal.

Klicka här för att lyssna på "Angels ain't listening"!

Basshunter I sociala medier:
Twitter: @basshunt
Instagram: https://www.instagram.com/basshunter_se/