The Black Keys är tillbaka – Nya singeln ”Lo/Hi” ute nu!

Lo/Hi” är The Black Keys första singel sedan albumet ”Turn Blue” 2014. Låten spelades in i Nashville’s Easy Eye Sound studio. Låten är skriven och producerad av bandets medlemmar Dan Auerbach och Patrick Carney.

Sedan starten 2001 har The Black Keys släppt åtta studioalbum, vunnit sex Grammy Awards och spelat på festivaler runt om i världen så som Coachella, Lollapalooza och Governors Ball. Efter bandets senaste album har både Auerbach och Carney ägnat sig åt andra projekt och samarbeten med artister.

Dan Auerbach bildade skivbolaget Easy Eye Sound som är uppkallat efter hans Nashville-studio och 2017 var han aktuell med sitt andra soloalbum ”Waiting on a Song”. Sedan lanseringen har Easy Eye Sound blivit hem för ett flertal artister som Yola, Shannon & The Clams, Dee White, Shannon Shaw, Sonny Smith, Robert Finley och The Gibson Brothers.

Patrick Carney har producerat och spelat in ny musik med artister som Calvin Johnson, Michelle Branch, Damns of the West, Tobias Jesso, Jr., Jessy Wilson, Tennis, Repeat Repeat, Wild Belle, Sad Planets, Turbo Fruits med flera. Han skapade också soundtracket till Netflix-serien BoJack Horseman med sin släkting Ralph Carney.

• the black keys