​Warner Music återigen bakom mer än en tredjedel av bidragen i Melodifestivalen

Efter årets stora succé i Melodifestivalen där Warner Music Sweden bland annat hade sju av tio finalister, vann med Sanna Nielsens ”Undo” samt fick en av årets största svenska hits med Ace Wilders ”Busy Doin’ Nothin’" satsar man återigen stort på nästa års tävling.

Bland Warners bidrag i Melodifestivalen 2015 märks debutanter i tävlingen som Molly Pettersson Hammar, Annika Herlitz och Andreas Weise samt mer etablerade artister som förra årets stora skräll Ellen Benediktson, Behrang Miri feat. Victor Crone, Daniel Gildenlöw och Hans Andersson. Dessutom återvänder veteranerna Andreas Johnson och Måns Zelmerlöw.

Utöver dessa fortsätter Warner sitt samarbete med bolaget Stockhouse och presenterar tillsammans med dem Linus Svenning och Viktor & Samir.

”Förra året hade vi enorma framgångar på Spotify med våra Melodifestivalbidrag efter tävlingen. Självklart hoppas vi på samma effekt nästa år och förhoppningsvis kan vi än en gång breaka några nya artister samt fortsätta bygga långsiktiga karriärer för våra etablerade stjärnor” säger Robert Skowronski (A&R Warner Music Sweden) som tillsammans med Camilla Bjering von Zweigbergk har huvudansvaret för satsningen.

• melodifestivalen
  • melfest