WARNER MUSIC FIRAR EUROPRIDE

Varje år firas Pride runt om i världen. Stockholm Pride kan stoltsera med att vara Skandinaviens största och i år har turen kommit till Stockholm och Sverige att dessutom vara värd för EuroPride.

Jämlikhet och allas lika värde är något som Warner Music värdesätter högt, såväl på arbetsplatsen som i samhället i stort. Dessa värderingar genomsyrar bolaget i alla avseenden och är en viktig fråga för oss, både på global och lokal nivå.

Warner Music Sverige kommer att låta Pride synas och hyllas på olika sätt i alla våra kanaler under sommaren och som pricken över i kommer bolaget för första gången delta i EuroPride-paraden den 4 augusti med ett eget ekipage till vilket vi bjuder in kollegor, partners och vänner. Vi är stolta över att få visa vårt engagemang för rätten till allas lika värde inför vad arrangören uppskattar ska bli den mest sedda Pride-paraden någonsin i Stockholm.

- Pride-rörelsen är ett föredöme. Vi får aldrig sluta påminna varann om allas lika värde och rätten att älska vem man vill. Det är ett ansvar vi har både som individer och som bolag, säger Helen McLaughlin, VD på Warner Music Sverige.

I samband med vårt deltagande i paraden kommer artisten Margaret att släppa låten ”Lollipop” som blir vår alldeles egen signaturmelodi för Warner Pride. Vi är stolta över det som Margaret har gjort för HBTQ-rörelsen i sitt hemland Polen och hon ser det som en självklarhet att engagera sig i vårt initiativ. På kvällen den 4 augusti kan vi dessutom se henne framföra ”Lollipop” på Sommarkrysset i TV4, direkt från Gröna Lunds stora scen.

- Jag har alltid stöttat kärleksinitiativ och kärlek av alla sorter. Love is Love, låter Margaret hälsa.

Vi är glada och stolta över att få vara med och fira årets Pride under en dryg månad. Värderingarna ska vi värna och lyfta fram varenda en av årets alla dagar, det är både vår skyldighet och rättighet!

#WarnerSwedenGoesPride
#PrideatWMG