NYHET! Wasa lanserar ekologiska knäckebröd med klassiska smaker

NYHET! Wasa lanserar ekologiska knäckebröd med klassiska smaker

I nästan 100 år har Wasa varit en del av svenska folkets matkultur. Vi på Wasa strävar efter att erbjuda produkter med hög kvalitet och i linje med vår vision Good For You Good For The Planet. Att efterfrågan på ekologiska produkter har ökat kraftigt de senaste åren har nog ingen missat. Vi är stolta över att äntligen kunna erbjuda Wasas klassiska knäckebröd, nu som ekologiskt.

I vårt bageri i Filipstad bakar vi Eko krispig råg och Eko spröd vete. Två stycken ekologiska knäckebröd som passar varje dag med en smak och textur som hela familjen tycker om. Vi köper in mjölet så nära vi kan för kortast möjliga transport. Knäckebröden är bakade med vind- och vattenkraft. Wasa representerar den svenska livsstilen och svenska värderingar, något som syns i vår nya kommunikation och produkterna vi lanserar. Det ekologiska sortimentet är ett exempel på detta.

Wasa Eko spröd vete är ett sprött knäckebröd med den klassiska smaken av Wasa. Brödet bakas på ekologiskt vetemjöl och solrosolja. Passar perfekt för hela familjen.

Wasa Eko krispig råg är ett krispigt knäckebröd med en fyllig smak av råg. Brödet bakas på ekologiskt rågmjöl, blandat med vatten, jäst och en nypa salt. Brödet är dessutom fullmatat med fullkorn och fiber.

Wasa Eko krispig råg finns redan nu på välsorterade livsmedelsbutiker. Säljs även i storpack till storhushåll.

Wasa Eko spröd vete finns på välsorterade livsmedelsbutiker från vecka 4. Säljs även i storpack till storhushåll.

Om Barilla Group

Barilla grundades för 140 år sedan i Parma när Pietro Barilla öppnade en liten bröd- och pastabutik. Idag rankas företaget som ett av de ledande italienska matföretagen: global marknadsledare inom pasta, marknadsledare inom pastasås i södra Europa, marknadsledare inom bageriprodukter i Italien, samt marknadsledare inom knäckebröd i Skandinavien. Barilla äger 28 produktionsanläggningar (14 i Italien och 14 utomlands) och exporterar till mer än 100 länder. Varje dag producerar produktionsanläggningarna mer än 1 700 000 ton matprodukter som konsumeras över hela världen under följande varumärken: Barilla, Mulino Bianco, Harrys, Pavesi, Wasa, Filiz, Yemina e Vesta, Misko, Voiello, Academia Barilla.

Barilla jobbar utifrån visionen: ”Good for You, Good for the Planet”. ”Good for You” innbär att kontinuerligt förbättra våra produkter, motivera människor att leva en mer hälsosam livsstil och förbättra tillgängligheten till mat och socialt inkluderande. ”Good for the Planet” innebär att främja hållbar produktförsörjning och att reducera vår användning av koldioxid och vattenförbrukning som vi använder under produktionen.

För mer information, vänligen besök: www.barillagroup.com och www.barilla.se.