NYHET! Wasa lanserar knäckebröd med smak av pepparkaka i limited edition

NYHET! Wasa lanserar knäckebröd med smak av pepparkaka i limited edition

Wasa älskar julen. Första advent nalkas och nedräkningen till julafton har börjat. I bageriet i Filipstad är julstämningen är i full gång för att förgylla våra julbord. Nytt för årets julbak är härliga dofter av kanel, ingefära, kardemumma och kryddnejlika. Årets nyhet är nämligen ingen mindre än Wasa Pepparkaksknäcke i limited edition, en ny julfavorit som hela familjen tycker om.

Knäckebrödet är en favorit som återkommer varje år på julbordet. I bageriet i Filipstad bakas nu för första gången Wasas första knäckebröd med smak av pepparkaka. Pepparkaksknäcket är en utökning av Wasas sortiment av små runda knäckebröd, nu med julens goda smaker. Förpackningen har designats av Lotta Kühlhorn och är en hyllning till Wasas kärlek till julen.

Wasa Pepparkaksknäcke är ett krispigt knäckebröd med den bästa smaken av julen. Smaksatt med pepparkakskrydda av kanel, ingefära, kardemumma och kryddnejlika. Passar perfekt till glöggfikan och på julbordet. Bakat i Filipstad med vind-och vattenkraft. Finns i begränsad upplaga julen 2017.

Wasa Pepparkaksknäcke finns nu i välsorterade livsmedelsbutiker.

Kategorier

Barilla grundades för 140 år sedan i Parma när Pietro Barilla öppnade en liten butik med egen tillverkning av bröd och pasta. Barilla är idag en av de ledande italienska livsmedelsgrupperna: ledare för pasta i världen, pastasåser i kontinentala Europa, bageriprodukter i Italien, och knäckebröd i Skandinavien. Barilla-gruppen äger 28 produktionsanläggningar (14 i Italien och 14 utomlands) och exporterar till mer än 100 länder. Varje år tillverkas i anläggningarna ungefär 1.700.000 ton livsmedelsprodukter som konsumeras över hela världen, under följande varumärken: Barilla, Mulino Bianco, Harrys, Pavesi, Wasa, Filiz, Yemina e Vesta, Misko, Voiello, Academia Barilla.

När den första butiken öppnade 1877, fokuserade Pietro Barilla på att göra bra mat. Idag har detta utvecklats till ett unikt sätt att göra affärer för Barilla Group: "Bra för dig, Bra för planeten, Bra för samhället".

"Bra för dig" betyder att vi ständigt förbättra våra produkter som motiverar människor att anta en hälsosam livsstil och förbättra tillgången mat och social integration. "Bra för planeten" innebär att vi främjar hållbar produktförsörjning och minska mängden koldioxid och vattenförbrukning som vi använder under produktionen. ”Bra för samhället” är vår vision om att utbilda nya generationer om en hälsosam livsstil, balanserad kost och ett ansvarsfullt konsumtionsmönster.

För mer information, besök: www.barillagroup.com & http://www.wasabrod.se/.

Kontaktpersoner:

Karin Schenström (Marketing Director Northern Europe) 073-429 08 47