Din Glädje. Utsett till årets knäckebröd 2019 av knäckebrödsakademin.

Sätt guldkant på knäckebrödets dag!

Den 19 februari är det Knäckebrödets dag. En dag som hyllar ett av våra mest älskade livsmedel i Sverige.

Dagen till ära uppmanar knäckebrödsakademin alla att fira genom att bre sig en knäckemacka, sätta tänderna i den och njuta lite extra av svensk tradition.

På knäckebrödets dag 2019 anordnade akademin en tävling där man utsåg årets godaste knäckeböd. Vinnare blev Din Glädje från Wasa, bakat av Pär Westergren. Ett runt och tunt fullkornsrågknäcke härligt smaksatt med fänkål, anis och havssalt.

Din Glädje har sedan lanseringen gjort stor succé hos svenska folket och är om du frågar oss det perfekta sättet att sätta guldkant på årets stora knäckedag.

Kategorier

Barilla grundades för 142 år sedan i Parma när Pietro Barilla öppnade en liten butik med egen tillverkning av bröd och pasta. Barilla är idag en av de ledande italienska livsmedelsgrupperna: ledare för pasta i världen, pastasåser i kontinentala Europa, bageriprodukter i Italien, och knäckebröd i Skandinavien. Barilla-gruppen äger 28 produktionsanläggningar (14 i Italien och 14 utomlands) och exporterar till mer än 100 länder. Varje år tillverkas i anläggningarna ungefär 1.700.000 ton livsmedelsprodukter som konsumeras över hela världen, under följande varumärken: Barilla, Mulino Bianco, Harrys, Pavesi, Wasa, Filiz, Yemina e Vesta, Misko, Voiello, Academia Barilla.

När den första butiken öppnade 1877, fokuserade Pietro Barilla på att göra bra mat. Idag har detta utvecklats till ett unikt sätt att göra affärer för Barilla Group: "Bra för dig, Bra för planeten, Bra för samhället".

"Bra för dig" betyder att vi ständigt förbättra våra produkter som motiverar människor att anta en hälsosam livsstil och förbättra tillgången mat och social integration. "Bra för planeten" innebär att vi främjar hållbar produktförsörjning och minska mängden koldioxid och vattenförbrukning som vi använder under produktionen. ”Bra för samhället” är vår vision om att utbilda nya generationer om en hälsosam livsstil, balanserad kost och ett ansvarsfullt konsumtionsmönster.

För mer information, besök: https://www.barillagroup.com/sv & http://www.wasabrod.se/.

Kontaktpersoner:

Karin Schenström (Marketing Director Northern Europe) 073-429 08 47