Atilla Yoldas har föreläst på Norrköping Fria Läroverk

Inspiration och nya kunskaper

Norrköping Fria Läroverk har haft journalisten och debattören Atilla Yoldas på ett digitalt besök. Alla elever på skolan fick möjlighet att höra Yoldas föreläsning som främst fokuserar på jämställdhetsfrågor och destruktiva maskulinitetsnormer.

- Föreläsningen är en del av vårt förebyggande psykosociala arbete med våra elever där vi försöker öka kunskapen och förståelsen för de här viktiga frågorna hos ungdomarna, berättar Peter Warma.

Atilla Yoldas, som är född i Norrköping, vann utmärkelsen ”Årets Nätängel” 2019 och hans Instagraminlägg får mer än 5 miljoner visningar i månaden. 2019 debuterade han med boken, Mansboken – från en kille till en annan.

Föreläsningen handlade om machokultur, kvinnosyn och jämställdhetsfrågor och avslutades med en frågestund.

- Det blev ett riktigt spännande möte och eleverna hade förberett sig väl med olika frågeställningar, säger Peter Warma.

Erik Ramberg

Presskontakt Tf VD 072-167 30 01