Kunskapscompaniet expanderar med industritekniska utbildningar i Göteborg, Trollhättan, Skövde och Östersund

Kunskapscompaniet har fått förtroendet från Arbetsförmedlingen att bedriva industritekniska utbildningar på ännu fler orter. Avtalen för Göteborg, Trollhättan, Skövde och Östersund träder i kraft från och med den 1 februari, och utbildningsstarterna sker kontinuerligt.

- Vi är glada över att ha fått förtroendet från Arbetsförmedlingen att bidra till kompetensutvecklingen på dessa orter. Med hjälp av våra erfarenheter och genom vår kompetenta personal kommer vi att säkerställa att deltagarna i utbildningarna får den kompetens och de färdigheter inom CNC och svets som leder till snabb anställning. Genom att fler får möjlighet till utbildning hos oss kommer vi framöver att i ännu större utsträckning bidra till att bistå branscherna med utbildad och kompetent arbetskraft säger Charlotte Florestedt, affärsområdeschef på Kunskapscompaniet

Industriteknikutbildningarna kommer att omfatta skärande bearbetning och styrd produktion (CNC) och svets- och plåtbearbetning.

Utbildningstiden varierar beroende på den valda inriktningen, och Arbetsförmedlingen kommer att förmedla utbildningsplatserna.