Micael Emihl ny rektor på Kalmar Fria Läroverk

Micael Emihl ny rektor på Kalmar Fria Läroverk

Inför höstterminen 2022 tillträder Micael Emihl som rektor på Kalmar Fria Läroverk och hoppas kunna bidra med ett stabilt och tryggt ledarskap med fokus på studier och träning.

Micael Emihl kommer närmast från en tjänst som rektor på Kronoberg skola och Nordic International School Kronoberg. Han har tidigare arbetat som rektor i Hylte och Gislaved kommun och lärare i Halmstad.

Han har också varit tillförordnad rektor på Kalmar Fria under senare delen av våren så han är redan lite bekant med verksamheten.

– Nu ser jag fram emot att verkligen få lära känna verksamheten och att fortsätta utveckla Kalmar Fria Läroverk tillsammans med personal och elever, säger Micael Emihl.

Micael Emihl är utbildad idrotts-, matematik- och NO-lärare och har även gått rektorsutbildningen.

Micael Emihl

Presskontakt Rektor Kalmar Fria Läroverk och Nordic International School Kalmar 073-152 97 91

Watma Education grundades 2013 och driver grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildning på flera orter i Sverige. Vår vision är att skapa excellens genom evidens – för att fler ska få tillgång till riktigt bra utbildning. Våra verksamheter drivs under namnen Nordic International School, Fria Läroverken, KF-utbildning och Kunskapscompaniet.

Läsåret 2021/22 har vi cirka 5 100 elever och cirka 600 medarbetare.