Fria träningskort till samtliga elever på Ystad Fria Läroverk

Fria träningskort till samtliga elever på Ystad Fria Läroverk

Nu kommer alla elever på Ystad Fria Läroverk att få fri tillgång till samtliga Nordic Wellness gym i hela Sverige. “Väldigt roligt och viktigt att kunna göra den här hälsosatsningen för samtliga elever där vi når även elever som inte tränat så mycket tidigare”, säger skolans rektor Anders Wramnell.

Det nya avtalet med Nordic Wellness ger samtliga elever ett Sverige+ kort. Tidigare avtal omfattade endast elever som går kursen Fys och Hälsa. Korten innebär att eleverna kan nyttja alla Nordic Wellness 260 gym och friskvårdsanläggningar dygnet runt.

– Det här är ett stort lyft för oss och en del av vårt arbete med att utveckla konceptet ambitiösa studier och träning, säger Anders Wramnell.

Samarbetet innebär att skolan kommer kunna ha gruppträningar med och utan instruktör på anläggningen bredvid skolan på Regementsområdet. Skolans medarbetare kommer även att kunna få ett förmånligt pris på ett Sverige+ kort vilket Anders Wramnell lyfter som viktigt.

– Vårt koncept gäller inte bara för eleverna utan även personalen på skolan. Det är väldigt bra att de också gynnas av den här satsningen.

Det tidigare avtalet omfattade endast elever som går kursen Fys och Hälsa.

– Vårt koncept bygger på ambitiösa studier och träning. Med det nya avtalet når vi även de elever som kanske inte tränat tidigare, elever som nu får möjlighet att bygga upp en träningsvana under sina tre gymnasieår utifrån sin nivå. En vana som de sedan har nytta av hela livet, säger Anders Wramnell.

Grundskolorna Nordic International School finns i Kalmar, Karlstad, Norrköping och Trollhättan och från hösten 2021 även i Växjö som en del av Kronoberg Skola.

Läsåret 2021/22 har vi 5 500 elever och cirka 600 medarbetare.

Anders Wramnell

Presskontakt Rektor Malmö och Ystad Fria Läroverk 073-507 49 41