Elever på Linköping Fria Läroverk

Linköping Fria Läroverk uppnår rekordresultat i gymnasievalet

Linköping Fria Läroverk har i år uppnått sitt bästa sökresultat någonsin med hela 199 förstahandssökande efter omvalet till gymnasiet. Detta är ett starkt kvitto för skolan, som sedan starten har strävat efter att erbjuda en unik kombination av ambitiösa studier och träning.

Skolans koncept, som bygger på att kombinera akademisk utveckling med fysisk aktivitet, har visat sig vara mycket framgångsrikt. En stor andel av eleverna på Linköping Fria Läroverk kombinerar sina studier med träning, vare sig de är nybörjare eller elitidrottare. Denna balans har bidragit till att skapa en stimulerande och engagerande miljö för alla elever.

– Vi är oerhört stolta över att så många förstahandssökande har valt Linköping Fria Läroverk. Detta resultat är ett tydligt kvitto på att vårt koncept med att kombinera ambitiösa studier och träning uppskattas och att vårt arbete med att utveckla eleverna akademiskt ger resultat, säger Daniel Nyenger-Wahlberg, biträdande rektor vid Linköping Fria Läroverk.

Förutom att fokusera på akademiska och fysiska prestationer, arbetar skolan aktivt med att främja gemenskap bland eleverna. Detta görs genom olika extra aktiviteter utanför den direkta undervisningen, såsom tävlingar, temadagar och läger. Dessa initiativ syftar till att stärka samhörigheten och skapa en inkluderande skolmiljö där alla elever känner sig välkomna och motiverade.

Skolan fortsätter att arbeta fokuserat med att erbjuda en högkvalitativ utbildning som förbereder eleverna för både vidare studier och livet efter gymnasiet. Med det ökade antalet sökande ser framtiden ljus ut för Linköping Fria Läroverk.