Formex

Formex

Formex, den största mötesplatsen för nordisk inredningsdesign. Vi kickstartade årets januari-mässa med en pressvisning i vår monter.  Och WOW, vilken uppslutning!

"ÅRETS STJÄRNA 2020"

Genom att dela ut priset Årets stjärna vill vi lyfta fram våra duktiga återförsäljare. Och detta år var temat "årets comeback" som gick i linje med hela vårt mässdeltagande och kollektionen SS20 och JUL20. Priset delades ut i samband med vår pressvisning.

Vinnare:

Carlssons el i Kungshamn med motiveringen:
Trogen kund som imponerar år efter år. Som lyfter fram våra produkter i en inspirerande och stilfull butiksmiljö. Gör intryck med sin kompetens inom belysning och har en fantastisk känsla för den lokala marknaden.

Vilka är årets belysningsnyheter?

Watt & Veke's fokus i år har varit ännu större och ännu bättre jul! Den stora frågan har varit, kan vi slå försäljningen och den succé som vi har haft med pappersstjärnorna Snöblomma och Oslo?

Men vi får inte heller glömma vårt ordinarie belysningssortiment. Här har vi vässat armbågarna och skapat ett klassiskt och tidlöst sortiment med trendiga uppstickare som andas karaktär ligger rätt i tiden. Vi vill lyfta fram hållbarhet, handarbete, naturliga former och material med en touch av glamour.

Damerna från Bergmans möbler planerar deras vårsortiment från
Watt & Veke sortiment tillsammans med vår representant Pernilla.

Vilka färgskalor dominerade på Formex?

No.1 VITT

Vi kan inte få nog av dessa vita design stjärnor. JUL20 har ännu fler storlekar och modeller än tidigare.

No.2 SILVER

Låt pappersstjärnan bli en del av din personliga inredningsstil. Grått är en stilsäker kulör och kommer som finish på flera av årets pappersstjärnor. Nyheter som Lisa tofu/silver, Tilly silver och Tilly boll, Elsa silver och Mange 80 visades på Formex.

No.3 SVART

Nu vågar vi äntligen svart! En svart pappersstjärna blir djärv och passar till exempel den industriella inredningsstilen. Aino svart har länge varit en favorit i vårt sortiment och nu hittar man även söta Maja 60 svart och glimrande Lisa 80 svart/silver som nyheter.

No.4 GULD

Olika nyanser av guld fortsätter även 2020 att flytta in i våra hem. Matcha stilen med lyxiga stjärnor med guldfinish. Slå på stort med glammiga Tilly, kommer både som 60 pappersstjärna och glittrig boll. En snygg dekoration att hänga i det matchande snöret eller lägga på bordet till nyårsdukningen. De två nyheterna Maja och Elsa är vikta i vitt kraftigt papper med gulddekor. Magiskt både tänd som släckt!

No.5 NATUR

Återvinning och hållbara material är något som är viktigt för oss i vår produktion av julstjärnor. I år släpper vi både en naturfärgad stjärna, Vintergatan och sedan Greta som är tillverkad av återvunnen textil. Alla våra pappersstjärnor är omsorgsfullt vikta och limmade för hand med höga krav på kvalitet och miljö.

Monika Lindström, Watt & Veke's grundare har gjort comeback hos Watt & Veke. Se vår intervju med henne och Erika Cederberg, Affärschef på Watt & Veke, och vad de har att berätta om JUL20.

Erika Cederberg

Presskontakt CEO