Watt&Veke växlar upp digitalt med 2 nya E-handelsplattformar

Watt&Veke växlar upp digitalt med 2 nya E-handelsplattformar

För Watt&Veke har det varit väldigt viktigt att ligga i framkant med den digitala utvecklingen. Idag sker kommunikationen för ett varumärke i många kanaler. Och därför måste också vi, som varumärke, skapa oss rätt förutsättningar för att kunna leverera vårt budskap till våra återförsäljare och konsumenter. Som ett led i detta har vi under det gångna året arbetat med att fram dels en ny DTC e-handel i samarbete med Vendre och en ny B2B handelsplats, Watt&Veke Showroom, tillsammans med Centra.

Vi har gjort en stor varumärkesresa de senaste åren, och vi vill att vår digitala närvaro ska spegla Watt&Veke och våra produkter på ett rättvist sätt, säger Erika Cederberg, VD på Watt&Veke.

Watt&Veke har så mycket härligt att berätta om sitt arbete bakom, visioner och våra produkter. Och nu har vi ännu bättre möjligheter att göra just det och samtidigt inspirera våra besökare. Genom vår DTC e-handel kan vi visa upp hela vårt sortiment och man har som privatperson möjligheten att handla direkt av oss. Självklart vill vi använda plattformen för att lyfta fram våra återförsäljare, genom att man lätt ska kunna hitta sin närmaste butik och handla lokalt eller digitalt.

Genom Watt&Veke Showroom har vi skapat en effektivare kommunikationskanal för våra återförsäljare. Här kan vi hjälpa våra kunder att hitta rätt bland alla våra produkter, handla smidigt och tryggt, samt få rätt information vid rätt tillfälle. Vi vill kunna ge våra besökare en sömlös shoppingupplevelse som ska kännas personlig och enkel. Och framförallt, ett rent nöje!

Förutom att Watt&Vekes Showroom är till för våra återförsäljare har vi också gett våra säljrepresentanter en möjlighet att arbeta mer effektivt och närmare våra kunder. Vår Centra-lösning är ett väldigt bra verktyg för att kunna vägleda våra återförsäljare genom våra rekommendationer och expertis.

Och vår resa slutar definitivt inte här, säger Linda Carling, digital kommunikatör på Watt&Veke och som varit delaktig i att driva de här två projekten framåt. Vi kommer att fortsätta att investera i och utveckla vår digitala närvaro och finnas där våra kunder vill ha oss.

Besök och inspireras på vår nya hemsida: www.wattveke.se. Och vill du bli en av våra återförsäljare, kontakta vår Presskontakt/kundtjänst Sanna Bergfors , så hjälper hon dig vidare. Och har du fler frågor kring våra digitala resa, tveka inte att höra av dig till Presskontakt Linda Carling eller VD, Erika Cederberg.