NYA WAYFINDER NAVIGATOR – BÄTTRE ÄN NÅGONSIN

(NGM:WAYF) En ny version av Wayfinders prisbelönta GPS-applikation Wayfinder Navigator lanseras idag. Upplev ett förbättrat och förenklat användargränssnitt och nya funktioner så som stöd för förinstallerade och vektoriserade kartor på alla mobilplattformar, integration med sociala nätverk samt utökad karttäckning för mer än 150 länder världen över. Sommaren, som är högsäsongen för navigering, närmar sig med stormsteg och det har aldrig varit enklare, billigare eller mer bekvämt med mobilbaserad GPS-navigation.. Med den absolut bästa telefonkompatabiliteten, bästa möjliga kartor och innehåll är tidpunkten för lanseringen av Wayfinder Navigator perfekt. - Vi är verkligen stolta över att lansera en ny version av vår Navigator. Vi vidareutvecklar ständigt med fokus på att ge konsumenterna mer användarvänligaoch innovativa produkter . Detta i kombination med vår nya prissättning och bästa möjliga karttäckning är det dags för oss och satellitnavigationen att erövra den globala marknaden, säger Magnus Nilsson, VD på Wayfinder. Höjdpunkter i nya Wayfinder Navigator: * Power Search - en sökapplikation som levererar högkvalitativa resultat från flera olika lokala databaser, till exempel från vita och gula sidorna, samt innehåll och intressanta platser (points of interest) från olika databaser. * Kompatibel med hundratals mobiltelefonmodeller. * Högkvalitativa kartor över världen - med hjälp av kartleverantörer världen över ges Wayfinders användare de bästa kartorna var de än befinner sig. * Integration med sociala nätverk - visa var du befinner dig och dela med dig av din position med dina Facebook-vänner eller använd Wayfinder Navigator tillsammans med Google Earth för att dela med dig av din position. I Wayfinders produktportfölj finns idag lokaliseringsapplikationer såsom Wayfinder Navigator med förinstallerade kartor, Wayfinder Earth, Wayfinder SpeedAlert, Wayfinder Active och Wayfinder Access. Dessa produkter ger 1,8 miljoner användare världen över en gps-applikation både för nytta och nöje. Dessutom erbjuder Wayfinder en rad populära tilläggstjänster som komplement till applikationerna exempelvis väderprognoser, stadsguider, trafikinformation samt en tjänst som varnar för hastighetskameror. Alla Wayfinders applikationer, tilläggstjänsterna och den utökade karttäckningen är tillgängliga för köp och nedladdning från www.wayfinder.com eller via Wayfinders mobilshop getwf.com. Den nya versionen av Wayfinder Navigator har utsetts till bäst i test i senaste numret av tidningen Mobil, www.mobil.se, i hård konkurrens med Nokia Maps och Telia Navigator. Prissättning och gratis test Wayfinder Navigator är tillgänglig genom utvalda partners såsom mobiloperatörer och tillverkare av mobiltelefoner och andra mobila enheter samt via Wayfinders webbshop: www.wayfinder.com. Nu kan du navigera på en hel kontinent för bara SEK 795 eller en region för SEK 495 under 12 månader. En fem dagars gratisversion av den nya Wayfinder Navigator kan laddas ner från www.wayfinder.com eller via mobilen på getwf com. För press eller ytterligare information vänligen kontakta: Marianne Olsson, Informationsdirektör Tele: +46 (8) 555 176 11 Mob: +46 (0) 701 449 020 E-mail: marianne.olsson@wayfinder.com Pressbilder kan laddas ner från www.wayfinder.com Om Wayfinder Wayfinder är den ledande leverantören av innovativa lokaliseringsbaseserade tjänster. Vi fokuserar på att kombinera den bästa teknologin med användarvänlighet. Våra kunder är stora mobiltelefon-tillverkare och operatörer världen över. Wayfinder Systems AB är börsnoterat på NGM Equity i Sverige. www.wayfinder.com Wayfinder Navigator - Fakta och funktioner * Power Search gör det möjligt att söka och komma åt flera olika lokala tjänster såsom innehåll från vita och gula sidor och databaser över intressanta platser (points of interest). * Kompatibel med hundratals mobiltelefonmodeller. Besök www.wayfinder.com/compatibility för mer information. * Högkvalitativa kartor från Tele Atlas, MapmyIndia, Dmapas, Monolit och TopMap. * Ett förbättrat, förenklat och intuitivt användargränssnitt som gör det enklare för användare som är mindre teknikvana. * Integration med Facebook och Google Earth - dela med dig av din position. * Stöd för förinstallerade kartor på alla mobila plattformar vilket minimerar kostnaden för internettrafiken. Wayfinders lösning är unik inom onlinenavigation och är först med att introducera en hybridlösning som bygger på Java och använder en patenterad teknologi. * Navigering för fotgängare med bättre stöd för användarnas beteende på gps-utrustade apparater. * Helt vektoriserade kartor på alla mobila plattformar. * GPS-navigering i över 150 länder från Europa till Indien, Nordamerika, Latinamerika, Mellanöstern och Afrika. * Röststyrd navigering i över 50 länder på 18 språk. * Tillgång till www.MyWayfinder.com, som är ett unikt och innovativt verktyg för ruttplanering där man också kan dela med sig av information. Där kan du även ladda ner kartor på förhand. * Testa gratis i fem dagar - testversion finns tillgänglig via din mobiltelefon på getwf.com eller online på www.wayfinder.com. (För bild se bifogad fil.) OM WAYFINDER SYSTEMS AB Wayfinder är ledande leverantör av innovativa lokaliserings- och navigationstjänster för mobiltelefoner. Användarvänligheten, som är grundstenen i alla Wayfinders applikationer och tjänster, gör det möjligt för konsumenter att på ett enkelt sätt dra nytta av våra innovationer oavsett om det är för nytta eller nöje. Våra kunder är stora globala mobiltillverkare och operatörer. Wayfinders bas av unika användare ökar stadigt och överstiger en miljon användare från Indien till Nordamerika. Wayfinder har kontor i Sverige, Finland, Rumänien och Frankrike. Wayfinder Systems AB är börsnoterat på NGM Equity i Sverige. www.wayfinder.com