WAYFINDER: DELÅRSRAPPORT FÖR WAYFINDER SYSTEMS AB

* Nettoomsättningen första kvartalet 2006 uppgick till 5,3 (12,1) MSEK. * Resultat efter skatt uppgick till -17,1 (-6,1) MSEK * Resultat per aktie uppgick till -1,38 (-0,74) SEK * Antal operatörskontrakt enligt plan - lansering till slutkund senare än förväntat * Nya operatörsavtal bekräftar ledande marknadsposition o Cingular, USA o Orange, UK o Tele 2, Sverige o Eurotel (O2/Telefonica),Tjeckien Samtliga avtal blir operativa under maj och juni månad 2006. * Wayfinder förinstallerad på Sony Ericsson smart phones och på Nokia smart phones - E series * Wayfinder lanserade Wayfinder Navigator 6 i april månad och därefter Wayfinder Earth Beta i maj månad. Produkterna har mottagits väl av marknaden Om Wayfinder Systems AB Wayfinder erbjuder kart-, vägvisnings- och GPS navigationstjänster för mobiltelefoner. Utifrån dessa grundtjänster , förser vi mobilanvändare med innehållstjänster som digitala cityguideböcker, trafikinformation, valutakonvertering och vädertjänst. Bland våra kunder finns telefontillverkarna Sony Ericsson och Nokia, samt operatörerna Telenor, Telefónica och A1. Produkterna säljs till slutanvändare både på den europeiska och amerikanska marknaden. Wayfinder är sedan 21 oktober 2005,noterat på NGM Equity. Under 2005 omsatte företaget 38,3 MSEK och har idag ca 75 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm. För mer information om Wayfinder, vänligen besök www.wayfinder.com. (För fullständig delårsrapport se bifogad fil) Om Wayfinder Systems AB Wayfinder Systems AB är den ledande leverantören av navigationsprodukter och navigationstjänster för mobiltelefoner. Bolaget grundades 1995 med huvudkontor i Lund och är, sedan oktober 2005, börsnoterat på NGM Equity listan. Idag samarbetar Wayfinder med framstående telekommunikationsföretag som Nokia, Sony Ericsson, A1, Telenor och Telefónica Móviles. Bolaget förser större delen av Europa, hela USA och Kanada med produkter tillgängliga på 15 språk. Tele Atlas är företagets huvudleverantör av digitala kartor. För mer information om Wayfinder, vänligen besök www.wayfinder.com.