WAYFINDER GER BORT VÄRLDEN TILL JORDENS MOBILANVÄNDARE – GRATISTJÄNSTEN WAYFINDER EARTH BETA LANSERAD

Svenska Wayfinder Systems vill få fler att inse nyttan av mobil navigation och släpper nu gratisapplikationen Wayfinder earth beta. Wayfinder earth beta finns nu tillgänglig för nedladdning och ger användaren tillgång till hela världskartan i form av en jordglob i mobilen. Inom kort dyker även praktiska tredjepartstjänster upp i applikationen. Zooma in på planeten - se tiden ändra sig När Wayfinder earth beta startar upp ser användaren en jordglob som man manuellt kan snurra och zooma in på beroende på vad man vill titta närmare på. Det går även utmärkt att skriva in en plats så tas man dit. Jordgloben är tidszonskänslig vilket gör att klockan som visas i displayens hörn anpassar sig beroende på vilken del av världen man för tillfället betraktar. Dela med dig till kompisar Med funktionen Share earth kan du tipsa vänner om Wayfinder earth som då skickar ett sms med nedladdningslänk till deras mobiltelefoner. Wayfinder earth är trots sitt pris på noll kronor en kraftfull hjälpreda för att hitta i världen - oavsett om du letar efter en adress i din egen hemstad eller på semesterresemålet. Precis som Wayfinders köpprodukter har Wayfinder earth beta avancerade sökfunktioner som gör att du snabbt kan hitta hotell, restauranger, barer och mycket mer bland de över två miljoner intressepunkterna. Eller sök manuellt genom att hovra ovanför jordytan och de lokala kartorna. Tipsa dina kompisar om dina smultronställen genom att välja en plats och använd tipsfunktionen. Freeware-versioner för att marknadsföra mjukvaror för persondatorer har länge varit en vedertagen metod - nu tar Wayfinder den logiken till mobiltelefonernas värld. - Wayfinder i var mans mobiltelefon, det är vår vision, säger Magnus Nilsson, VD, Wayfinder Systems. Vi är först i världen med en applikation som Wayfinder earth beta och den kommer att få marknaden att på riktigt kan upptäcka nyttan med positionering i mobilen. Shoppa mer navigering När du väl har mjukvaran installerad och om du behöver mer avancerad navigeringshjälp som GPS-baserad navigation eller mer detaljerad information om en viss region exempelvis, kan du enkelt uppgradera och köpa detta i fönstret Services i Wayfinder earths huvudmeny. Här kan du se erbjudanden och tillgängliga tjänster. Tredjepartstjänster lanseras snart Wayfinder earth har döpts Beta för att signalera att en rad användbara gratistjänster kommer att lanseras inom kort. Wayfinder earth beta fungerar på de allra flesta moderna telefoner på marknaden idag och kommer att vara kompatibel med ett femtiotal olika telefoner. På torsdagen den 27 april meddelade företaget att nya versionen flaggskeppet Wayfinder Navigator 6 släpps, med nytt gränssnitt, högre funktionalitet och mer information. Så här skaffar du Wayfinder earth beta: http://www.wayfinderearth.com/ På samma plats kommer du kunna ladda ned Wayfinder earth och få mer information om kommande tjänster. Ladda ner jordgloben genom att skicka ett sms till 71160 innehållande ordet Earth. Du får ett sms tillbaka med en waplänk, tryck på länken så hamnar du på Wayfinders nedladdnings-site. Härifrån laddar du snabbt ner applikationen till din mobil med ett enkelt knapptryck. Om Wayfinder Systems AB Wayfinder Systems AB är den ledande leverantören av navigationsprodukter och navigationstjänster för mobiltelefoner. Bolaget grundades 1995 med huvudkontor i Lund och är, sedan oktober 2005, börsnoterat på NGM Equity listan. Idag samarbetar Wayfinder med framstående telekommunikationsföretag som Nokia, Sony Ericsson, A1, Telenor och Telefónica Móviles. Bolaget förser större delen av Europa, hela USA och Kanada med produkter tillgängliga på 15 språk. Tele Atlas är företagets huvudleverantör av digitala kartor. För mer information om Wayfinder, vänligen besök www.wayfinder.com. För pressbilder och mer information, vänligen kontakta: Ebba Lövenskiold, Pressansvarig Tfn; +46 8 555 176 04 Mob; +46 709 49 63 41 E-post; ebba@wayfinder.com Om Wayfinder Systems AB Wayfinder Systems AB är den ledande leverantören av navigationsprodukter och navigationstjänster för mobiltelefoner. Bolaget grundades 1995 med huvudkontor i Lund och är, sedan oktober 2005, börsnoterat på NGM Equity listan. Idag samarbetar Wayfinder med framstående telekommunikationsföretag som Nokia, Sony Ericsson, A1, Telenor och Telefónica Móviles. Bolaget förser större delen av Europa, hela USA och Kanada med produkter tillgängliga på 15 språk. Tele Atlas är företagets huvudleverantör av digitala kartor. För mer information om Wayfinder, vänligen besök www.wayfinder.com

• Kontrakt, uppdrag