WAYFINDERS SALES MANAGEMENT FÅR ETT NYTILLSKOTT

Wayfinder Systems, den ledande leverantören av navigationsprodukter för mobiltelefoner, stärker nu sin ledningsgrupp med Bob Ilievski, ny Vice President Sales för Skandinavien och Central- och Östeuropa. Detta ger Wayfinder Systems ett värdefullt tillskott av expertis till den allt större organisationen. Wayfinder expanderar just nu globalt, och det är främst säljavdelningen som växer i och med nyrekryteringar av säljrepresentanter lokalt i hela Europa och USA. Bob Ilievski - Vice President Sales för Skandinavien, Central- och Östeuropa Bob kommer till Wayfinder närmast från SmartTrust som är ett företag inom OTA och SIM Management. Som affärsutvecklare var han med om att förvandla SmartTrust till ett ledande företag inom Mobile Device Management. Dessförinnan var han Senior Business Manager på Wireless Synergi och Ericsson Radio, med fokus på mobilt Internet. "Jag gillar att Wayfinders framgång bygger på en stark och långsiktig relation med mobiltelefontillverkare, operatörer och slutkunder. Den traditionen kommer jag att vårda och se till att utveckla nya samarbeten i samma anda", säger Bob Ilievski. För mer information och pressbilder, vänligen kontakta: Ebba Lövenskiold, Pressansvarig Tfn; +46 8 555 176 04 Mob; +46 709 49 63 41 E-post; ebba@wayfinder.com Om Wayfinder Systems AB Wayfinder erbjuder kart-, vägvisnings- och GPS-navigeringstjänster för mobiltelefoner. Utifrån dessa grundtjänster, förser vi mobilanvändare med innehållstjänster som digitala cityguideböcker, trafikinformation, valutakonvertering och vädertjänst. Bland våra kunder finns telefontillverkarna Sony Ericsson och Nokia, samt operatörerna Telenor, Telefonica och A1. Produkterna säljs till slutanvändare både på den europeiska och amerikanska marknaden. Wayfinder är sedan den 21 oktober 2005 noterat på NGM Equity. Under 2005 omsatte företaget 38,3 MSEK och har idag cirka 75 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm. Om Wayfinder Systems AB Wayfinder Systems AB är den ledande leverantören av navigationsprodukter och navigationstjänster för mobiltelefoner. Bolaget grundades 1995 med huvudkontor i Lund och är, sedan oktober 2005, börsnoterat på NGM Equity listan. Idag samarbetar Wayfinder med framstående telekommunikationsföretag som Nokia, Sony Ericsson, A1, Telenor och Telefónica Móviles. Bolaget förser större delen av Europa, hela USA och Kanada med produkter tillgängliga på 15 språk. Tele Atlas är företagets huvudleverantör av digitala kartor. För mer information om Wayfinder, vänligen besök www.wayfinder.com.