Wayne´s Coffee firar 20 års jubileum

Wayne´s Coffee firar 20 års jubileum

Wayne´s Coffee föddes i Stockholm i början av 1990-talet och är idag en internationell cafékedja med tusentals gäster varje dag. Med inspiration från Vancouver på den kanadensiska västkusten, där caféer och bagerier blandade produkter i en inspirerande mix, skapades en ny skandinavisk levande mötesplats med fokus på tillgänglighet och kvalitet. Ett brett certifierat kaffesortiment tillsammans med lätt lunchmat och unika bakverk bildade grund – och Wayne´s Coffee blev Wayne´s med en allt bredare publik. I familjär urban miljö med skandinavisk design kan man njuta av umgänget, en god diskussion och något gott att äta och dricka. En mötesplats för alla som vill unna sig en paus i vardagen.

År 1994 grundades Wayne´s Coffee i Stockholm, Sverige. Det första Wayne´s Coffee öppnade på Kungsgatan 14 och den svenska kafferevolutionen var ett faktum. Idag är Wayne´s Coffee Skandinaviens ledande cafékedja. Företaget omsätter 520 miljoner med 140 caféer i 6 länder.

20 års jubileumet kommer att uppmärksammas under det kommande året med olika slags aktiviteter och erbjudanden. Starten går i samband med nyöppningen av det första caféet på Kungsgatan 14 i Stockholm den 28:e februari.

Wayne´s Coffee är en internationell cafékedja som föddes ur en dröm om att skapa en ny typ av levande mötesplats. En familjär urban miljö där man kan njuta av umgänget, en god diskussion och något gott att äta och dricka. En mötesplats med rötter i den svenska fikatraditionen, inspirerad av den italienska kaffekulturen kombinerad med den nordamerikanska bakverkstraditionen. Första Wayne's Coffee öppnade i Stockholm 1994 och är idag Skandinaviens ledande cafékedja. Företaget omsätter 520 miljoner kronor med över 140 caféer i 6 länder.  Mer information på www.waynescoffee.se