Wayne´s Coffee nominerade till ‘Best Coffee Chain – Nordic Region’

Wayne´s Coffee har i år blivit nominerad av ”Allegra European Coffee Awards” I kategorin ‘Best Coffee Chain – Nordic Region’.

Denna katergori är att betrakta som den mest prestigefyllda inom ”The European Coffee and Food to Go sector”. Allegra European Coffee Awards är nu inne på sitt 6:e år, och man vill på detta sätt främja, erkänna och lyfta fram företag med spetskompetens inom denna sektor.

För att se hela nomineringsprocessen och kriterier besök: http://europeancoffeesymposium.com/Programme/European-Coffee-Awards

Wayne´s Coffee är en internationell cafékedja som föddes ur en dröm om att skapa en ny typ av levande mötesplats. En familjär urban miljö där man kan njuta av umgänget, en god diskussion och något gott att äta och dricka. En mötesplats med rötter i den svenska fikatraditionen, inspirerad av den italienska kaffekulturen kombinerad med den nordamerikanska bakverkstraditionen. Första Wayne's Coffee öppnade i Stockholm 1994 och är idag Skandinaviens ledande cafékedja. Företaget omsätter 440 miljoner kronor med över 150 caféer i 6 länder.  Mer information på www.waynescoffee.se