Wayne´s Coffee öppnar i Avesta.

Wayne´s Coffee öppnar i Avesta.

I dag slår Wayne´s Coffee upp dörrarna för sitt tredje nystartade kafé under november månad i Avesta Gallerian, Plushuset. Franchisetagare Maria Sörebo har tidigare drivit ett populärt kafé i samma hus. Konverteringen till Wayne’s Coffee är ett steg i processen att göra erbjudandet mer modernt, miljövänligt och attraktivt. – Kul att vi får samarbeta med duktiga framgångsrika företagare som har tidigare erfarenhet i branschen. Vi är mycket glada för det, samtidigt som vi får möjlighet att öppna på en helt ny marknad, säger Mats Hörnell, Vice VD på Wayne´s Coffee.

Kaféet

Gallerian har under en tid byggts om och fräschats upp och Wayne’s Coffees etablering är en del i detta arbete. Nya butikskedjor som t.ex. H&M Home öppnar. O’Learys finns i gallerian. Till sommaren kommer Wayne’s Coffee att kunna erbjuda sina gäster uteservering mot en fin park med direkt ingång till kaféet, berättar Henrik Lejon, etableringschef på Wayne´s Coffee, Sverige. Utbudet blir ett fullskaligt sortiment med sallader, smörgåsar, bakverk och varma och kalla drycker. På Wayne´s Coffee erbjuds alltid kaffe av eget märke, bakverk från eget bageri och mat med naturliga råvaror av hög kvalitet. Wayne’s Coffee är inom kort Sveriges första KRAV-märka kafé-kedja.

För mer information:

Mats Hörnell, Vice VD, Wayne´s Coffee

mats.hornell@waynescoffee.com

Mobil. 073 813 99 00

Wayne´s Coffee är en svenskägd, internationell kafékedja som satte standarden för det moderna skandinaviska kafékonceptet i Sverige - själva bilden av hur, var och när vi fikar i stadsmiljö.Det första Wayne´s kaféet öppnade i Stockholm 1994 och idag har kedjan mer än 40 000 kafégäster varje dag. Wayne´s Coffee är idag en av Skandinaviens ledande kafékedjor med en omsättning på ca 550 miljoner kronor och målsättningen är att dubbla antal kaféer inom 5 år.