Nyhet -

Pressinbjudan: Presentation av Wayouts revolutionerande mikrofabrik i Kungsträdgården, Stockholm onsdagen 25e augusti 08.30.

Varmt välkommen på pressfrukost och presentation av Wayouts revolutionerande mikrofabrik  i Kungsträdgården, Stockholm.

I samband med World Water Week presenterar svenska GreenTech-bolaget Wayout sin prisbelönta mikrofabrik som är på tillfälligt besök i Kungsträdgården. Wayout har utvecklat en lösning där drycker tillverkas lokalt i mikrofabriker. Förutom att rena vatten kan systemet avsalta havsvatten. En enda mikrofabrik kan producera 70 000 liter dricksvatten i månaden och hindar samtidigt upp till 200 000 plastflaskor och åtta ton koldioxid från att komma in i ekosystemet. Wayout installerade nyligen världens första helt soldrivna bryggeri i nationalparken Serengeti i norra Tanzania och har under 2020 förärats prestigefulla priser bland annat från Red Dot i Singapore samt från både japanska och amerikanska Good Design.

Vänligen se bifogad inbjudan.

Grundarna Ulf Stenerhag och Martin Renck finns på plats samt designbyråerna No Picnic och Bernadotte/Kylberg, som formgett mikrofabriken.

OSA senast 23e augusti till carolina@gahnfishing.com

Hör gärna av Dig för eventuella intervjuförfrågningar och om Du har övriga frågor om Wayout till carolina@gahnfishing.com eller ring 073 785 46 32

Varmt Välkommen!

www.wayoutwater.com