Fortsätter med lågt pris på webbhotell

Webbdo har varit i webbhotells branschen sedan starten 2009. För att ta marknadsandelar erbjuder företaget just nu ett konto på sitt webbhotell från endast 9 kr/månad. Detta är ett erbjudande som de kört med sen i somras vilket uppskattats mycket av nya kunder till företaget.

Begränsad tid

December 2012 skulle erbjudandet om ett billigt webbhotell ta slut. Men företaget meddelar idag att kampanjen kommer fortsätta fram tills 31 maj 2013. Det är då exakt 1 år sen de startade kampanjen och avslutar den en dag innan årsdagen.

"Det är vad som är planerat i dagsläget, vi får se hur det blir efter det bestämnda datumet. Hittills har kontona sålt väldigt bra då även en domän ingår första året" - Säger Pierre, företagets grundare.

Mer inom om webbhotellet

Även om Webbdo inte är störst i Sverige på webbhotell har dem mycket att erbjuda sina kunder. Pierre säger; "Prestanda och driftsäkerhet är i ständig fokus. Vi levererar snabbhet i toppmodern driftmiljö till väldigt låg kostnad för kunden.". En jämförelse av prestandan på webhosting-benchmark.com/rank visar att Webbdo.se ligger väldigt nära toppen.

Inga dolda kostnader

Öppna kort där kunden ser direkt vad han/hon får för sina pengar. Under kampanjen kostar ett webbhotell 9 kr / månad samt en uppläggningsavgift på 149 kr. Företaget bjuder i sin tur på ett domännamn (värde ca 100 kr) första året. Totalt blir det 257 kr + moms för ett helt år. Kommande år betalar kunder endast 49 kr + moms / månad för sitt webbhotell vilket inte är mycket pengar för plånboken.

Sammanställning (inkl.moms);

• År 1 = 321 kr
  • År 2 = 735 kr

Privatperson, förening och företag är alla välkomna. Ingen begränsning på utrymme eller prestanda, allt går att lösa med specialpaket. Företaget har flera kunder som använder egna lösningar som passar deras verksamheter bättre. Är det något speciellt som önskas är det bara att fråga kundtjänst som gärna hjälper till.

• företag
  • kampanj
  • domännamn
  • webbhotell

Webbdo - Webbyrå med tjänster som webbhotell, sökmotoroptimering och produktion av hemsidor.