Bli snyggare på Facebook!

Företag och organisationer som vill synas på Facebook har nu fått ett sätt att bli både snyggare och mer funktionella. Digitala byrån Webbevakning lanserar tjänsten FBsidor.se, som hjälper sidägare på Facebook att designa sin sida och använda undersidor, så kallade flikar.

Facebookflikar är en Facebookapplikation, som man knyter till en sida. Det innebär att man kan lägga till egen information, funktioner och design på Facebooksidan.  Med flikar, som även kallas för undersidor, appar eller tabs, är det enkelt att addera extra sidor för till exempel produkter, tjänster, kampanjer eller anmälan till frukostseminarier. Designen kan styras helt utifrån företagets eller organisationens grafiska profil.

”Vi märkte ett stort behov hos våra kunder som vi hjälper med Facebook på olika sätt. I och med att Facebook lanserade timeline för sidor, kände många av att Facebooks design är ganska trång, med Facebookflikar har man möjlighet att styra så mycket mer själv, och kan lyfta fram innehåll som målgruppen på sidan vill ha när de ändå är på sidan. Vi är ju rätt bekväma på nätet, och vana att bli serverade det vi vill ha” säger Carl Carnebro ”Varför då skicka iväg de som vill interagera med oss till en annan sajt? Gör det enkelt istället. Samtidigt som företaget äger informationen och designen.”

FBsidor.se hjälper till med både design, produktion och teknisk drift av såväl Facebooksidor som Facebookflikar, och har redan ett antal nöjda kunder i bagaget.

Nyfiken?

Mer information finns på www.fbsidor.se.

• Webbmedia

• facebookflikar
  • facebook tabs
  • facebook apps

• Stockholm

Är din webb det säljverktyg den kan vara? Har du idéer du skulle vilja göra eller nyheter som inte publiceras? Då finns vi där för dig. Med enkla och tydliga paketlösningar där du vet vad du får, tar vi hand om din webb. Vi tar ansvar, driver och jobbar löpande med ditt innehåll. Texter, bilder, grafik, kampanjer med mera, för att din webb alltid ska vara färsk och så intressant som möjligt.

info@webbevakning.se