AVG Nation – nytt tillägg i AVG 2014

Några av er har kanske redan märkt att det kommit en ny söktjänst och verktygsfält för din webbläsare i AVG. En del av er har kanske även fått en ny startsida, utan att egentligen veta om att ni gjort ett sådant val i ett meddelande från ditt AVG.

Vad är AVG Nation för något?

AVG Nation är ett nytt partnerskap som AVG har inlett med företaget InfoSpace.

Verktygsfältet AVG Nation, dess hemsida och söktjänsten från InfoSpace inkluderar funktioner som skyddar dig från sabotageprogram, malware och andra bedrägerier på nätet så att du kan känna dig trygg när du surfar. Både verktygsfältet och söktjänsten använder sig utav AVGs välbeprövade teknik AVG LinkScanner, som hindrar dig att besöka infekterade eller kriminella webbplatser, genom att i realtid kontrollera varje webbsida för att stoppar dig om den upptäcker något misstänkt.

Verktygsfältet AVG Nation innehåller dessutom AVG Do Not Track (Lämna Inga Spår), vilket ger dig kontroll över din integritet på nätet genom att visa vilka webbplatser som du besöker samlar in information om dina surfvanor och ger dig möjligheten att bestämma om du vill tillåta det eller inte.

Varför samarbetar AVG med ett annat företag för att tillhandahålla denna tjänst?

Det är en bra fråga och förklaringen är enkel - InfoSpace kompetens ger en fantastisk sökupplevelse och leverera bra sökresultat. Tillsammans ger AVG och InfoSpace dig säkra sökresultat som hjälper dig och din familj för att undvika skadliga webbplatser. AVG Nation hjälper dig att surfa säkert oavsett om du gör det på  din PC, mobil eller surfplatta.

AVG låter sina kunder att välja själv om de vill använda AVG Nation eller inte

Vi förstår att inte alla användare vill använda AVG Nation och har kanske råkat installera den utan sin egen vetskap och vill nu därför avinstallera den. Om du vill ta bort AVG Nation verktygsfält och återställa din hemsida till de ursprungliga inställningarna, kan processen inte vara enklare. Bara följ instruktionerna på vår supportsida avgantivirus.se/support.