Energieffektiv isolering i Webers nya fasadsystem

Energieffektiv isolering i Webers nya fasadsystem

Weber lanserar nu en ny isolering i Serporoc systemet, weber.therm 371 Premium, ett av de mest effektiva isoleringsmaterialen i kombination med tjockputs.

Serporoc Premium 32 har samma goda dräneringsförmåga som motsvarande Serporocsystem med stenull och klassas även detta i A2 beträffande brandegenskaper.

weber.therm 371 premium blir en mycket viktig del av ytterväggen när man vill skapa energieffektiva byggnader. Infästningen av isolerskivan sker med den robusta infästningen weber.therm 312 TB i rostfritt stål med initial vinkel som minimerar risken för sprickbildning. Infästningen är också utformad för att skapa distans mellan stålnät och isolering.

De två fiberförstärkta putsbruken weber.therm 340 underlagsbruk samt weber.therm 342 fasadbruk armeras med Weber 323 nät.

För att systemet ska bli komplett och estetiskt tilltalande används naturligtvis Webers mineraliska ytputser eller färger.

Låt nästa generation planera underhållet, en Serporoc Premium 32 fasad som monterats av en Certifierad Weber Fasadentreprenör är underhållsfri för lång tid fram över.

Lansering av Serporoc Premium 32 sker i början på april 2013.