Nytt fäste från Weber för fasadsystem med tjockare isolering

Nytt fäste från Weber för fasadsystem med tjockare isolering

Nytt Serporoc-fäste från Weber väcker intresse i Europa

Serporoc – marknadens pålitligaste fasadsystem med puts på isolering – utvecklas i takt med marknadens behov och efterfrågan. Nu i april har vi släppt ett nytt fäste anpassat för tjockare isolering.

– ”I takt med att kraven på högre isolervärden ökar, använder man allt tjockare isolering under putsen. Det nya fästet har en speciell utformning med sågtand som gör det enkelt att låsa upp till 200 mm tjock isolering och armeringsnät till betong- eller tegelstomme”, berättar Krister Nyman, produkttekniker på Weber.

Utvecklingsarbetet har pågått i ett och ett halvt år. Från och med april finns det nya fästet tillgängligt för våra kunder.

Intresset för nyheten är stort även utanför Sveriges gränser – inte minst från våra kollegor på Weber i Schweiz.
– ”Trenden går mot ännu tjockare isolering. Ute i Europa arbetar man nu med upp till 300 mm, så nu jobbar vi vidare för att se hur vi kan utveckla Serporocfästen för ännu tjockare isolering”, säger Krister Nyman.

Produktfakta:
Produktnamn: weber.therm 312 MTB
Dimensioner: 200 mm, 180 mm, 150 mm. (180 och 150 mm släpps under våren 2010)

För mer information kontakta gärna:

Krister Nyman, Produkttekniker Fasad, Weber: 031-36 77 21 fornamn.efternamn@weber.se
Stefan Kanda, Produktchef Fasad, Weber: 08-625 61 35 fornamn.efternamn@weber.se
Weber Kundsupport, 08-625 60 60 kundsupport@weber.se