Väggnära Unidrain-brunn godkänd med Webers tätskikt

Väggnära Unidrain-brunn godkänd med Webers tätskikt

Nu har Weber branschgodkännande på lätta och tunga konstruktioner med Tec Foliesystem och Tec Dispersionssystem tillsammans med Jafo Unidrain väggnära brunnar, både hörnbrunn och linjär golvbrunn.

De senaste åren har efterfrågan på väggnära designbrunnar ökat. Väggnära brunnar innebär att brunnen är placerad närmare än 0,2m från väggen. För väggnära brunnar finns det särskilda regler.

Branschöverskridande systemgodkännande
BKR, GVK och Säker Vatteninstallation har tagit fram ett branschöverskridande systemgodkännande för golvbrunnar med väggnära placering. Systemgodkännandet innebär att ett specifikt fabrikat av tätskikt har testats tillsammans med en golvbrunn av ett specifikt fabrikat i laboratorium. Varje godkänd kombination verifieras genom ett godkännandecertifikat från SITAC, som också måste granska och godkänna tillhörande monteringsanvisning.

Godkända system redovisas på BKR, GVK och Säker Vatteninstallations webbplatser.