Göran Nyman Produktchef Golvavjämning, Weber

Välkommen tillbaka, Göran Nyman!

Sedan den 30 augusti är Göran Nyman produktchef för Webers produktområde golvavjämning

Göran Nyman har lång erfarenhet av golvbranschen med härdplaster och golvavjämning och har bland annat drivit Örebro fogfria golv som är Certifierad Weber Golventreprenör (CWG). Under denna tid var han även ordförande i CWG-rådet. Till Weber kom han första gången 2014 och blev då entreprenadchef i Webers dåvarande egna entreprenadverksamhet för att sedan gå över till produktchef för industri- och designgolv. Efter tre år som säljchef för Flowcrete i Skandinavien, marknadsledare inom härdplaster i Sverige, har Göran valt att återvända till Weber och rollen som Produktchef för hela Webers produktområde Golvavjämning.

"Det känns riktig kul att börja om på Weber", säger Göran. "Weber är ett starkt varumärke med en fungerande organisation och ordning och reda. Jag ser fram emot att vara med och utveckla material och att jobba nära både entreprenörer och säljorganisation. Jag hoppas att min erfarenhet kommer att komma till nytta för att lösa utmaningar som de kan ställas inför."

Anders Anderberg, Marknadsutvecklingschef och tidigare produktchef för Golvavjämning är glad att ha Göran ombord på Weber igen.

"Göran är ett välkänt och aktat namn i golvbranschen. Med Göran får vi inte bara en bred kunskap och erfarenhet inom golvavjämning utan även en stor kunskap inom området industrigolv där vi har särskilt fokus och nu stärks upp ytterligare. Göran kompletterar även vår grupp med bland annat sin erfarenhet av entreprenader och specialintresse i entreprenadjuridik vilket ger oss ett nytt bollplank för frågor inom såväl affärstänk, praktiska entreprenadfrågor och juridik."