weber basbetong är en allroundbetong som passar till många av hemmafixarens projekt. Mindre andel cement gör den snällare för miljön.

weber basbetong- en allround-betong för gör-det-självaren

Weber lanserar weber basbetong, en allround-betong som passar utmärkt till gör-det-självarens olika gjutningsprojekt. Basbetongen kan läggas i tunnare skikt än en grovbetong samtidigt som den kan gjutas tjockare än en finbetong och kan t.ex. användas för att gjuta fast gungställningen, brevlådan och cykelstället eller till att gjuta en snygg pelare i trädgården att ställa blomkrukor på. Den går även att använda inomhus för gjutning av fundament till t.ex. en kamin eller värmepump.

weber basbetong innehåller en lägre andel cement och mindre tillsatser och är därmed snällare mot miljön. Säcken, som innehåller 20 kg, blandas med 2 liter vatten och ger 10 liter färdig betongmassa.

• Allround-betong (tryckhållfasthetsklass C20/25)
  • Många användningsområden
  • Lämplig både inom- och utomhus
  • Frostbeständig